سلام

امروز از اخبار شنیدم که مجلس لایحه افزایش تعطیلات عید فطر به دو روز رو تصویب کرد. از مدتها قبل دولت به دنبال این قضیه بود و بارها این خواستش رو مطرح کرده بود و گاهی حتی با لحنی گزنده. مثلا دکتر احمدی نژاد چند وقت پیش اعلام کرد که مجلس زودنر تصمیمشو بگیره وگرنه دولت راسا اقدام میکنه. دولت هدف خودش از این اقدام رو اینطور بیان میکنه که میخواهیم خانواده ها فرصت بیشتری برای در کنار هم بودن پیدا کنن.به نظر من این طرحی که اخیرا در مدارس ابتدایی تهران اجرا میشه یعنی تعطیلی پنجشنبه ها این هدف دولت رو برآورده میکنه. اگر هم به همه مقاطع و همه کشور تسری پیدا کنه که دیگه علی الظاهر تا حدود خیلی زیادی هدف و خواست دولت محقق میشه.حالا چه اصراری بر تعطیلی کل کشور دارن من نمیدونم.

اما نکته تامل برانگیز و غرض اصلی از نوشتن این نوشتار بی توجهی آقایان دست اندکار( هم دکتر احمدی نژاد و دولتی ها و هم نماینده های مجلس) به انتقادهای مکرر حضرت آقا از تعطیلی های زیاد کشور و درخواست های متعدد ایشون برای سامان دادن به این وضعه.

برای نمونه به این بخش از فرمایشات ایشان در نماز جمعه 1381/1/16 به نقل از سایت دفتر نشر  حضرت آقا دقت کنید:

«...یک تذکّر هم در باب مسائل مربوط به فروردین عرض کنیم: اوّلاً این تعطیلات طولانى و بى‏دلیل، هیچ منطق عقلایى ندارد. وضع خوبى نیست که اوّلِ سال، روزهاى متوالى - گاهى دو هفته و گاهى بیشتر - همه چرخهاى فعّالیت در کشور از حرکت بیفتد. خلاف مقرّرات هم هست، طبق مقرّرات تعطیلیها محدود است. ما در ایّام سال، تعطیلى زیاد داریم که این به زیان کشور است. در بعضى از کشورهاى دنیا، طبق فهرستى که مشاهده مى‏کردم، همه تعطیلات رسمى در طول سال از پنج، شش روز تجاوز نمى‏کند. لکن ما تعطیلیهایمان بسیار زیاد است. علاوه بر آن هم عدّه‏اى با بى‏توجّهى و بى‏اعتنایى خود به کار، علم، تحصیل و به اشتغالات روزمرّه زندگى و کارهاى ادارى و سازندگى، بر این تعطیلات اضافه هم مى‏کنند؛ آن‏هم در آغاز سال. بالاخره در اوّلِ سال، اوّلِ یک دوره جدید مالى و کارى است. توصیه مؤکّدِ بنده این است که هم مسؤولین و هم آحاد مردم عزیزمان تصمیم بگیرند این تعطیلات را کم کنند. این همه تعطیلاتِ پى‏درپى، زیانهایى به بار مى‏آورد که هر چند در اوّل کار محسوس نیست، لکن نتایج آن براى همه زیانبار است.»

به این آمار مختصر و مفید هم درباره تعطیلات رسمی بعضی کشورها نگاه کنید:

الف. آمار تعطیلات برخی از کشورهای اروپایی:



1. هلند 7 روز

2. انگلستان، فنلاند و ایرلند جنوبی 8 روز

3. بلژیک، لوکزامبورگ و یونان 10 روز

4. فرانسه و سوئد 11 روز

5. نروژ 12 روز

6. اتریش 13 روز

7. آلمان از 10 تا 14 روز (به اقتضای سیاست های داخلی متفاوت دولت های محلی)

8. اسپانیا و پرتقال 14 روز

9. ایسلند 15 روز

10. ایتالیا 16 روز(1)

ب. تعطیلات برخی از کشورهای آسیایی:



1. تاجیکستان و لبنان 9 روز

2. روسیه 11 روز

3. مالزی 14 روز

4. پاکستان 16 روز

5. هند 17 روز
 جالبه بدونید در کشور ما تعطیلات رسمی بین 25 تا 27 روزه!

سوال من اینه چرا مجلس در براب اصرار بی مورد و فشار دولت به این سرعت کوتاه میاد و در جهت تامین نظر دولت (آن هم نظر غیر کارشناسانه) تلاش میکنه اما در برابر تذکرات و درخواست های مکرر حضرت آقا حداقل از نه سال پیش تا حالا اقدام قابل توجهی انجام نداده؟. مجلس هفتم و هشتمی که ادعای اکثریتشون درباره تبعیت از ولایت فقیه گوش فلک رو کر کرده بود. آقایان هر کدام شونصد تا مقاله و سخنرانی و افاضات درباره ولایت فقیه و اهمیت آن و لزوم تبعیت از دستورات ولی فقیه دارن اما پای عمل که میرسه هزار تا بهانه و استدلال میارن که: نخیر باید عرض کنیم که در اینجا نظر مقام معظم رهبری ارشادی بوده و لازم الاجرا نیست و...! تا یه عده که مردم اونا رو ولایی مدونستن دست از پا خطا میکنن( و صد البته خطای نابخشودنی ) بعضی از همین آقایان نماینده فورا در حوزه انتخابیه شون بنر شصتاد متری سر در دفترشون میزنن که بله «ما» با ولایت زنده ایم تا زنده ایم فلان و بهمان. البته این آقایان امتحان ولایت پذیری شون رو در موضوع نظارت مجلس بر خودش پس دادن. بعد از تاکیدات مکرر آقا و تصویب نشدن چندباره قانون نظارت مجلس بر خودش  وقتی نماینده ها امسال در سالروز تاسیس مجلس طبق سنت هر ساله به دیدار آقا رفتن آقا دوباره این بحث رو مطرح کردند که در این موقع بعضی نماینده ها سرشون رو میندازن پایین و میگن آقا شرمنده ایم ..و بعضی دیگر بیییخییییال

به قول شاعر گفتنی «به عمل کار بر آید ، به سخن دانی نیست»