بالاخره بعد از سی و اندی سال روسای جمهور ایران و آمریکا مستقیما و رسما با هم گفتگو کردن. نمیدونم چی باید بگم. فقط نگرانم. خدا کنه دکتر روحانی تعریفها و تمجیدهایی که حضرت آقا ازشون کرده رو حروم نکنه و همونطوری که آقا گفتن باقی بمونه. خدا کنه دکتر روحانی همیشه "رییس جمهوری مطلوب و مورد اعتماد" باشه.

تو این سالهای پر فراز و نشیب ، مقاومت مردم ونظام جمهوری اسلامی دستاوردهای زیادی برای ایران داشت. کیه که ندونه همه این پیشرفتهای حیرت آور در زمینه های علمی و فنی و دفاعی و... در سایه تحریم های همه جانبه به دست اومد.

من با عقل ناقص خودم و با درکی که از جامعه دارم ضرورتی برای مذاکره نمیبینم لااقل در اول کار دولت جدید این کار به نظرم عجولانه و برای دشمن غلط انداز بود. چرا باید حرکتی انجام بشه که دشمن تصور کنه دولت جدید داره ساختارشکنی و سنت شکنی میکنه؟ چرا باید کاری کنن که دشمن فکر کنه دولت جدید رودر روی نظام قرار گرفته.

به نظرم این حرکت عجولانه در اولین ماههای شروع به کار دولت جدید باعث میشه دشمن فکر کنه تحریم ها اثرش رو گذاشته و دولت از طرف مردم انقدر تحت فشار بوده که به سرعت از مواضع اصولی خودش کوتاه اومده.

ما تجربه عقب نشینی به بهانه اعتمادسازی رو داریم. دیدیم که کار رو به جایی رسوندن که گفتن حتی رشته های خاص علمی رو هم باید تو دانشگاه هاتون تعطیل کنید. ما این رو تجربه کردیم که اگر یک قدم عقب بریم اونها ده قدم جلو میان. بسیار ساده لوحانه و احمقانه است اگر فکر کنیم واقعا 5+1 فقط مشکلش اینه که ما بمب هسته ای نداشته باشیم. تجربه این سی و اندی سال نشون داده که اونها کوچکترین پیشرفت رو در هیچ زمینه ای برای ما نمیخوان. مشکل اونا اصل نظام جمهوری اسلامیه و همه مسایلی مثل پرونده هسته ای ، حقوق بشر، آزادی و.... فقط و فقط بهانه و موانعی هستن سر راه پیشرفت این نظام و ملت.

من شک ندارم اگر روند عقب نشینی که در دو سه سال اخر ریاست جمهوری خاتمی انجام شد - و با دستور حضرت آقا متوقف شد- ادامه پیدا میکرد الان از نظر هسته ای یک درصد از این موفقیت ها و فناوری امروز رو هم نداشتیم.

رابطه با امریکا

خوب یا بد ، درست یا غلط این مذاکره انجام شد . به محض انجام گفتگوی تلفنی دکتر روحانی و اوباما ، خیلی ها همینطور کله کله قند بود که تو دلشون آب شد و هنوزم داره میشه و در مقابل خیلی ها هم دارن از غصه منفجر میشن . و اشتباه محضه اگه کسی فکر کنه اونایی که مخالف مذاکره با آمریکا هستن، درد مردم رو نمیفهمن. یه نگاه سطحی هم این رو مشخص میکنه که حامیان اصلی و واقعی این انقلاب و نظام ، اقشار متوسط به پایین جامعه هستن. یعنی همونهایی که که بیشتریم آسیبها رو از تحریم تحمل کردن، همونهایی که امام عزیز ما "یک تار موی اونها رو به کاخ نشینها نمیداد" . پس بدانند که اگه کسی با مذاکره مخالفت کرد از زور پرخوری و شکم سیری نیست؛ به سوز دلشه. به خاطر عکس دسته گلهاییه که رو تاقچه خونشه. به خاطر خون بزرگانی مثل احمدی روشن و مجید شهریاریه ، به ...

"عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم" . صحبتهای اوباما و بقیه مسولین آمریکا بعد از گفتگوی مستقیم نشون داد که این آمریکا همون آمریکاست بدون هیییچ تغییری. به تعبیر حضرت آقا دست چدنی خودشون رو زیر دستکش مخملین پنهان کرده بودند. ما صبر میکنیم ولی تا الان نه تحریمی برداشته شد نه حقی رو پذیرفتن و نه هیچ چیزی و کاش اینطور بود. از الان خواسته های مستکبرانه خودشون رو شروع کردن که کمترینش کاهش سطح غنی سازیه.

خوب بود آقای روحانی که تن به گفتگوی مستقیم با اوباما داده موضعش رو نسبت به حرفهای اوباما توی دیدارش با نتانیاهوی جنایتکار روشن میکرد و پاسخ میداد.

واقعا حیفه که بعد از این همه مقاومت و پیشرفت عقب نشینی کنیم... واقعا حیفه که دم در چادر معاویه ، مالک رو مجبور به "برگشت" کنن...واقعا حیفه...حیف...

.......................................................................................


بی ربط نوشت : خدا رو شکر "بعد از چهار سال بیکاری" بالاخره چند روزیه که یه کاری واسم جور شده و رفتم سر کار.خدا واسه همه بیکارا بسازه. با گوشت و پوست درک کردم که واقعا بیکاری بد دردیه.