بسم الله...

حالم از این که امسال هم نتونستم برم راهیان خراب بود اما جریانی که روز جمعه اتفاق افتاد حالمو خراب تر کرد.

جمعه تشییع دو شهید گمنام بود تو ایزدشهر.تشییعی بسیار غریبانه و مظلومانه.

مخاطب حرفم شخص خاصی نیست اما هممممه اونایی که در این شهر و شهرستان مسولیت دارن رو خطاب قرار میدم.

آقای مسول! پیش خدا چه جوابی داری وقتی ازت بپرسن چه کردی برای شهدا؟ چه کردی برای زنده نگه داشتن راه و یاد شهدا؟

برادر اصولگرا! وقتی از تو و کارهات بویی از شهید و شهادت استشمام نمیشه پس به من بگو فرق تو با امثال خائنینی مثل خاتمی و میرحسین و... چیه؟ اصلا بی تعارف بگم مرده شور اصولی رو ببرن که شهید و شهادت توش جایی نداره.

آقای اصلاح طلب ! شمایی که خودت رو در چارچوب نظام تعریف میکنی. جایگاه شهید در این نظام از نظر تو کجاست؟ آیا اصولا جایگاهی برای شهید و تفکر شهید قائلی؟

جناب بنیاد شهید! تویی که نمیدونم چرا اسمت رو گذاشتن بنیاد "شهید". هرچند از بنیاد شهیدی که ما برای گرفتن یادواره شهدا یک هفته معطل گرفتن فقط و فقط یک لیست از اسامی شهدا بودیم انتظاری نمیره... از بنیاد شهید و شهرداری که سالهاست گلزار باصفای شهدای نور رو به بهانه ساماندهی تخریب کردن و الان به این حال و روز مصیبت بار افتاده انتظاری نیست. میگویند بودجه نداریم...حرفی دارم که خواهم گفت...

برادر سپاهی! تویی که لباس مقدسی که پوشیدی ، دیروز تن همونهایی بود که در سایه کوتاهی تو جمعه غریبانه تشییع شدن. تو ذخیره روز مبادای این نظام و انقلابی. توقعی که از تو هست از دیگران نیست...حیییف...

آهای بچه بسیجی ! تو که گهگاه فریاد ادعات گوش فلک رو کر میکنه. با تو هستم. گناه تواز همه بیشتره. تو در این شهر باشی ، در این شهر نفس بکشی اونوقت استقبال و تشییع دو تا از بهترین بنده های خدا روی زمین ، دو نفر که ادعا داری فرمانده و بزرگت هستن، این طور برگزار بشه؟ والله خجالت داره.

و تو آقایی که در این شهر مسولیت داری. تویی که برای انتخاب شدنت به این پست و آن پست تمام شهر را با بنرهای تبریک فرش میکنی با تو هستم. تویی که برای انجام کوچکترین کار که وظیفه ذاتی و فلسفه قرار گرفتن تو در آن پست است ، تمام شهرستان را خبر میکنی . با تو هستم. تویی که فقط خدا میدونه هزینه پیامکهای تبلیغاتی و تبریک و تسلیت اداره تو میتونه گره از زندگی چند نفر باز کنه... با تو هستم.

آیا تشییع دو شهید گمنام کم ارزش تر از برگزاری همایش های آبکی و بی فایده شماست؟

آیا تشییع دو شهید گمنام کم اهمیت تر از آسفالت یک کوچه است؟

آیا تشییع دو شهید گمنام کم ارزش تر از برگزاری نمایشگاه بهاره و پاییزه است؟

آیا تشییع دو شهید گمنام کم اهمیت از انتخاب تو و امثال تو به فلان پست و بهمان مقام است؟

آیا تشییع دو شهید گمنام کم اهمیت از دستیابی فلان تیم ورزشی به مقام های استانی و کشوری است؟

اگر نیست پس چرا هممه اطلاع رسانی شما محدود شد به نصب فقط و فقط یک بنر آنهم در جلوی مسجد میزبان شهدا و تعداد محدودی پیامک؟

حتما برای نصب بنر و ارسال پیامک برای تشییع شهدا بودجه ندارید. میدونم. چیزی که بسیاری از مسولین امروز ما ندارند ، بودجه نیست ، چیز دیگریست...بماند...

کسانی برای حفظ این انقلاب و نظام و برای روی زمین نماندن حرف امام از همه چیزشون گذشتن و عزیزترین چیز یعنی جانشون رو فدا کردن اما امروز مسول و مدیر ما برای یک روز بیشتر موندن در قدرت حاضره هر کاری بکنه..هررر کاری

بی تعارف ما به خواب عمیقی فرو رفته ایم...خوابی که هزار برابر بدتر از مرگ مغزیه...خواب غفلت...

من شکایت دارم. از خودم شاکیم. از بچه بسیجی های شهرم شاکیم. از مدعیان حزب اللهی شهرم شاکیم. از مسولین این شهر شاکیم از شهردار از شورای شهر از فرماندار از سپاه از بسیج از بنیاد شهید از... از همه شاکیم چون همه در این بروز این غفلت و مصیبت مقصر که نه ؛ گناهکاریم...

حواشی مهم تر از متن:

1. در دوره اصلاحات بودند بی غیرتهایی که استخوان های مطهر شهدای تفحص شده رو عامل مریضی مردم میدونستن و مخالف تشییع پیکرهای پاکشون بودن. اینها شوخی و افسانه نیست. فرماندار یکی از شهرها رسما این حرف رو به زبان نحسش آورده بود.

2. قبلا مسولین محترم برای حفظ ظاهر هم که شده در این مراسمات حاضر بودن اما ظاهرا امروزه اولویتشون تغییر کرده شایدم دیگه نیازی به حفظ ظاهر نمیبینن. صد البته یک رویی و عدم نفاقشون قابل تحسینه.

3. در مورد گلزار شهدا یک نکته بگم. مزار شهید مثل خود شهید قداست داره و بی احترامی به اون به هیچ وجه جایز نیست. میگن برای تکمیلش بودجه نداریم. از نظر من وقتی توانایی تکمیل در اسرع وقت رو نداشتین بسیار بی جا کردین گلزار به اون خوبی رو تخریب کردین.قبلا لااقل یه حفاظی داشت نه مثل الان که محل سیگار کشیدن عابرین و خودکشی به آخر خط رسیده ها و تجمع حیوانات باشه. خود من پارسال به زحمت یک سگ رو از اونجا بیرون کردم. یقینا مسولیت بی احترامی به مزار این شهدا گردن همونهاییست که تو دهه فجر و هفته دفاع مقدس ، جلوی دوربین ها برای اهدای شاخه گل به مزار شهدا از هم سبقت میگیرن.

یا علی